CarPro Cquartz UK 2014 + Giulietta Sportivo

Dzisiaj kilka słów na temat najnowszego produktu CarPRo czyli Cquartz UK 2014. Moją pacjentką była Alfa Romeo Giulietta z symbolicznym przebiegiem około 500 km. Ponieważ właścicielka chciał mieć na aucie powłokę kwarcową wybór padł właśnie na UK w najnowszej odsłonie. Auto przeszło standardowe mycie i dekontaminację. Lakier został odświeżony za pomocą pasty Gtechniq P1.  Po dokładnym odtłuszczeniu można przystąpić do aplikacji. Jakie są różnice w stosunku do poprzedniej wersji? Przede wszystkim wizualne czyli całkowicie nowa jest grafika opakowania zarówno samej powłoki jak i Reload’a.

Dołączone do zestawu ściereczki są innego koloru i jeśli duża wydaje się być identyczna jak w poprzedniej wersji tak małe służące do aplikacji wydają mi się być bardziej delikatne niż poprzednie. Pomijając nowe naklejki zawartość opakowania jest taka sama jak w poprzedniej wersji czyli buteleczka z powłoką, butelka z Reload, małe ściereczki do aplikacji, mikrofibra do ścierania produktu oraz bloczek wspomagający nakładanie.Sama aplikacji przebiega podobnie jak poprzednio, nakładamy produkt na krzyż i po odczekaniu chwili ścieramy. I tu zaczynają się schody 😉 Miałem dość mocne problemy aby zetrzeć produkt mimo, że wspomagałem się dodatkowo jeszcze dwoma mikrofibrami i wydaje mi się, że aplikowałem dość oszczędnie  ponieważ w opakowaniu po pracy zostało jeszcze sporo powłoki. Subiektywnie wydaje i się też jakby sam produkt przy nakładaniu stawiał większy opór i był trudniejszy w nałożeniu niż poprzednia wersja. Wszystko wydaje się być wypadkową zwiększenia w składzie ilości SiO2 (tlenek krzemu) ale są to tylko moje osobiste wnioski i przypuszczenia. Na pewno zwiększył się kąt natarcia kropli wody, woda na lakierze wygląda obłędnie, podawane przez producenta 110 stopni wydaje się potwierdzać. Jednak konkretne wnioski przedstawię jak tylko auto wróci ze swojej pierwszej dalekiej podróży czyli majówkowego wypadu do Włoch. Wizualnie auto wygląda rewelacyjnie, zdążyłem się już przyzwyczaić do wglądu aut w powłoce kwarcowej jednak wydaje się jakby produkt zyskał kilka procent „look’u” względem poprzedniej wersji na korzyść szklistości.

Finalnie w aucie zabezpieczone zostały wszystkie powierzchnie lakierowane, szklane, plastikowe, klosze lamp, felgi w półmatowym kolorze oraz wspaniałe zaciski hamulcowe Brembo. Zapraszam do obejrzenia zdjęć efektu końcowego a już wkrótce test kolejnej nowości na rynku powłok.